DAG 17

DAGBOGEN - DAG 17

Min oestriske medvandrede havde det ikke saa godt om morgenen og besluttede at han ville tage en taxi de Baños de Montemayor og blive der i et par dage. Der er ca. 20 km dertil.

Jeg startede i moerke og vandrede de naeste 8 km paa landevej i moerke. Jeg moedte siger og skriver 7 biler, fordi motorvejen loeber paralellet med landevejen. Igen en dag med perfekt vandrevejr og hvilken solopgang, nu hvor jeg naar frem til de hoeje bekker jeg nu skal til at over - Seirra Bejar.

Jeg kom ogsaa omkring middag til Bañnos de Montemayor, som har varme kilder. Saa det er bl.a.

nok derfor at den gamle romervej gaa lige igennem byen uden for de varme kilder. De romer kunne noget med vejbyggeri og noget med fornoejelser og saa slaa begge dele sammen var vel perfekt.

Byen er paa grund af de varme kilder og kurbadene en kurby, hvorfor der er et utal af flotte hoteller og resturanter og priserne for overnatning og for at spise er i top hele aaret rundt.

Jeg skulle have noget at spise og gik ind paa praktisk talt den sidste resurant i byen og hvem sad der og fik frokost? Min oestriske medvandre - Werner. Han fortalte at han havde det bedre, men ville blive 2 dage i Baños og derefter tage bussen til Salamanca og blive der nogle dage, da han ikke havde kraefter til at tage de hoeje bakker vi nu skulle over. Saa med et Buen Camino tog vi afsked og blev enige om at moedes i Salamnaca. Mere om det senere.

Aldeanueva del Camino

Igen en af disse smaa byer ude paa Dehesaen med 800 beboere. Et lille samfund og en by som der ikke er meget mere at skrive om.

FRA SEVILLA TIL

SALAMANCA

en pilgrimsvandring på ca. 500 km på Via de la Plata.

Det siges, at vandring på Via de la Plata kan blive en ensom færd og at der i flere dage kan være langt mellem byerne.

Jeg synes også jeg har oplevet de forhold på andre af mine vandringer.